Konkursy dla grafików w Mediach Społecznościowych.

Gdy świat wszedł w erę powszechnego dostępu do Internetu, nawet nie myśleliśmy o tym, jak media społecznościowe zdominują nasze życie. Tymczasem mamy 2022 rok i okazuje się, że olbrzymia większość z nas spędza olbrzymie ilości czasu w sieci. Gdzie? Oczywiście najczęściej we wszelakich mediach społecznościowych, głównie Facebooku i Instagramie. Z tego też powodu firmy i organizacje także wyszły poza działanie lokalne, jak i strony internetowe, a większość wysiłków promocyjnych skupiają właśnie na Social Mediach. Oznacza to także, że tworzą różnego rodzaju aktywności angażujące potencjalnych klientów, w tym konkursy dla grafików.

Konkursy dla grafików w Social media. Jakie?

Biorąc pod uwagę to, że konkursy dla grafików tworzone na takim Facebooku, to najczęściej akcja promocyjna, a nie potrzeba posiadania konkretnej grafiki. Oczywiście nie jest to reguła, jednak zazwyczaj chodzi wyłącznie o zaangażowanie i zaciekawienie obserwujących. Jednak jak najbardziej nie ma nich nic złego i mogą być ciekawą przygodą a czasami nawet wartościowym wpisem do portfolio. W zeszłym roku konkurs na grafikę Eko do oklejenia paczkomatów przyciągnął tysiące uczestników. Samo przeglądanie nadesłanych materiałów było ciekawą przygodą, a dla uczestników szansą na zabłyśnięcie zarówno przed znajomymi (udostępnianie postu do głosowania na najlepszy projekt), jak i ogólnie.

Konkursy dla grafików w Social Media. Czy da się zarobić?

Jeżeli chodzi o zarobek konkretnych pieniędzy, takich jak zarabia grafik to niekoniecznie, choć zdarzają się wyjątki. Konkursy dla grafików w Social media to jednak głównie akcje promocyjne, a w nich rzadko kiedy pojawiają się nagrody pieniężne, ale za to można otrzymać naprawdę wartościowe nagrody rzeczowe. Jest to więc ciekawa opcja dla tych, którzy chcą wykorzystać swój talent i marzy im się coś, czego sami by sobie nie kupili.

Konkursy dla grafików na fanpage’ach – błędy profesjonalistów.

Niejeden profesjonalny grafik pokusi się o wzięcie udziału w konkursie z ciekawymi nagrodami. Wbrew pozorom to nie oni są w dużej mierze zwycięzcami. Dlaczego? Gdyż konkursy dla grafików w Social Mediach zazwyczaj stawiają na kreatywność i niespotykane rozwiązania niż techniczny kunszt. Nie ma zazwyczaj w nich ciśnienia na wykorzystywanie teorii marketingu czy zasad tworzenia marki. Są za to ciekawe pomysły i nauka tworzenia czegoś, co oczekuje klient, niejednokrotnie mający zupełnie odmienny punkt widzenia. Może więc warto brać w nich udział, nawet wyłącznie dla samorozwoju?

548.org nuity.org ikotka.com